10 września 2019

K.N. Haner "Nieczyste więzy" - recenzja książki


Kilka dni temu swoją premierę miała książka, którą pokazywałam Wam na moim IG, a mianowicie Nieczyste więzy. Właśnie skończyłam ją czytać i zapraszam Was na recenzję tej powieści.




Gdy miłość staje się obsesją, nie można się już zatrzymać



Claire czuje, że nigdy nie poradzi sobie z piętnem, które nosi w sobie od dzieciństwa. Jest zbyt krucha, bezradna, inna niż wszyscy. Staż w prestiżowej firmie to dla niej życiowa szansa. Podobnie jak doktor Douglas, świetny i szanowany terapeuta, głęboko skrywający własne mroczne sekrety. Tylko on doskonale rozumie, czym jest walka z własnymi demonami.


W jego szarozielonych oczach Claire odnajduje ten sam ogień, który spala ją samą. Oboje podejmują mroczną grę, w której obezwładniająca namiętność i bezwzględna manipulacja prowadzą na samo dno piekła. Doktor kontroluje każdy ruch dziewczyny. A może tylko mu się wydaje, bo wciąż nie wiadomo, kto rozdaje karty w tym niedozwolonym układzie…



Nieczyste więzy to niebywale mroczna i mocna opowieść z gatunku thriller i kategorii dark romance. Kasia Haner opowiada historię 21- letniej Claire Johnson, która zmaga się z trudną przeszłością, a dokładniej - jest ona dzieckiem z gwałtu, co ciągle ciągnie się za nią.

Żyję, bo muszę.


Całe życie odmawia sobie przyjemności, uważając, że nie zasługuje na dobro. Obwinia się, iż przez nią nie żyje jej matka, która w momencie poczęcia Claire miała zaledwie 13 lat. Szansą na odmianę życia dziewczyny staje się praca w San Francisco jako stażystka w firmie zajmującej się finansami. Pewnego dnia po umówieniu wizyty przez dziadków do najlepszego psychiatry Claire nie chce robić im przykrości i wybiera się na sesję do doktora Colina Douglasa, przekonana, że to i tak niczego nie zmieni, bo żaden terapeuta nie potrafił jej do tej pory pomóc. Po kilku minutach zrezygnowana dziewczyna chce wyjść z gabinetu doktora, ale na jego prośby postanawia zostać, więc przeprowadzają razem krótką rozmowę na temat życia Claire. Po owej wizycie bohaterka staje się bardziej weselsza i w zasadzie tutaj zaczyna się "przygoda" ich obojga...


-Boisz się życia, ale śmierci boisz się bardziej? (...)
-Idealnie pan to ujął.

W rozwinięciu powieści, ale też już w prologu, pojawia się postać, jaką jest Felicja, siostra Lucasa, czyli przełożonego głównej bohaterki. Okazuje się, że dziewczyny mają ze sobą wiele wspólnego - Felicja również uczęszcza na sesje terapeutyczne do Douglasa - i szybko łapią wspólny język, dobrze się rozumiejąc. Bardzo zaintrygowała mnie postać Felicji, a doszły mnie słuchy, że w 2. części Nieczystych więzów ma być jej więcej.



Nie wiedziałam w ogóle, czego mogę spodziewać się po tej książce, bo nigdy nie czytałam historii o takim klimacie. Jak pisałam Wam w recenzji Shuttergirl (klik), iż dużo w niej wulgarności i tego typu słownictwa, tak w przypadku Nieczystych więzów staje się to 3 razy mocniejsze. Powieść przepełniona jest scenami seksu, brutalnością, a także ordynarnymi wyrażeniami, co czasem stawało się już dla mnie za mocne i wręcz miałam, odczucia, że jest tego za dużo, a za mało thrillera. Jednak książkę czytało mi się bardzo dobrze i całkiem szybko. Już sama okładka sugeruje, że będzie to lektura pełna emocji! Koniec tej pozycji zaskoczył mnie niesamowicie, bowiem nie spodziewałam się takiego finału, który zawarty został w epilogu. Jestem ogromnie ciekawa, jak potoczy się ta historia w kolejnej części, a pojawi się ona na początku 2020 r. (nie wiem, czy moja chęć poznania tyle wytrzyma :D).


Moja ocena: 7,5/10


Książkę mogłam przteczytać dzięki Wydawnictwu Znak.


Jeśli czujecie, że taki mocny i odważny thriller z kategorii dark romance mógłby Wam się spodobać, to przeczytajcie tę książkę - nudą tu zdecydowanie nie wieje! :D
 

41 komentarzy:

  1. Jestem ciekawa tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh very interesting cover darling
    xx

    OdpowiedzUsuń
  3. Thrillerów raczej nie czytam ale piszesz, ze mało w w niej thrillera to moze by mi przypadowala :) opis książki całkiem ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kończę wlasnie książkę Romana Gary'ego☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesują mnie te sesje u lekarza i ich wątek...

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubię typowych romansów, ale taki pewnie by mnie zainteresował ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten zdecydowanie różni się od pozostałych ;)

      Usuń
    2. Spodziewałam się, że to będzie powieść erotyczna. xD

      Usuń
  7. Hm, sama nie wiem... Tytuł mi się niezbyt spodobał, to, co pisałaś później o historii i problemach bohaterki, znowu mnie zaciekawiło... a wulgarność i brutalność znowu mnie trochę zniechęciła... Jednak przyznaję, że jest w tej historii coś, co intryguje... Może, jak kiedyś wpadnie mi w ręce?... Pozdrawiam, Niezapominajko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, sama miałam mieszane odczucia co do tej książki, kiedy takie sceny się pojawiały, ale zdecydowanie zgadzam się z Tobą, że powieść jest intrygująca, no i pełna emocji. Również Cię pozdrawiam ;)

      Usuń
  8. myślę,że by mi się podobała:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na razie sądzę, że spasuję. Za dużo mam innych książkowych zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też miałam wrażenie, że trochę za mało grozy w tej książce, ale mam nadzieję, że w kolejnym tomie mój niedosyt zniknie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Odważna historia z bardzo ciekawym końcem :) Czytałam i również czekam na kontynuację. Szkoda, że nie ma jej wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie czytałam dark romance - chyba.... ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jestem do końca pewna, czy ta książka okaże się w moim klimacie. Jednak jednocześnie jestem jej ciekawa, więc być może w przyszłości po nią sięgnę. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam małe obawy, ale jak widać - spodobała mi się :) pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Już sama okładka intryguje i zachęca do sięgnięcia po tę książkę ;)
    Nie znam twórczości autorki, ale z tego, co piszesz, wydaje się być czymś nieco mniej spotykanym na naszym rynku. Czuję się zaciekawiona na tyle, żeby zapisać sobie tytuł na moją listę i sięgnąć po nią w któryś z jesiennych wieczorów ;)
    Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka rzeczywiście jest zachęcająca ;) przyznam szczerze, że osobiście nie znałam jej książek, ale teraz wiem, że ma ich całkiem sporo na swoim koncie. Obecnie czytam drugą jej powieść. :) Cieszę się, że Cię zaciekawiłam! Również pozdrawiam <3

      Usuń
  15. Brzmi intersująco, chociaż raczej nie czytam książek tego gatunku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to również była nowość i całkiem mi się spodobała. Może i Ty się przekonasz. ;)

      Usuń
  16. Ciekawa pozycja, moje klimaty. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Brzmi bardzo intrygująco i chętnie bym ją przeczytała:).

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam jak dotąd tylko jedną książkę autorki i pamiętam, że mi się podobała. Z chęcią sięgnę również po tę pozycję. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy napisany komentarz, który niezmiernie mnie cieszy. Blog to również nawiązywanie małych konwersacji, dlatego zachęcam do jak najczęstszego komentowania. Staram się zawsze odpowiadać na komentarze i odwiedzać z nich wszystkie blogi, więc nie zapraszaj ani nie wysyłaj linku, bo i tak to usunę. :)

Copyright © 2016 Niebieska Niezapominajka , Blogger