23 kwietnia 2020

Alicja Sinicka "Stażystka" 丨recenzja książki



Kilka dni temu skończyłam czytać powieść Alicji Sinickiej Stażystka. Dziś zapraszam na jej recenzję.



Zakazany układ i seria tajemniczych zbrodni.

Marek Skalski szuka stażystki. Pomaga mu w tym Ewa Skalska, która bardzo dobrze zna swojego męża. Wie, która kandydatka go zaintryguje. Wie, jakie będzie miała włosy i kolor oczu. Wie, że Marek ponownie ją zdradzi.
Klaudia Neter nie ma wątpliwości, że ten staż jest jej szansą na lepszą przyszłość. Z czasem odczuwa jednak coraz większy niepokój. Zostaje uwikłana w niebezpieczny trójkąt, lecz zamierza się z niego wycofać.
W Oławie zostaje znalezione ciało jednej z dwóch zaginionych młodych kobiet. Każda z nich wcześniej odbywała staż u Skalskiego. Klaudia zaczyna obawiać się o własne życie. Nie wie jednak, z której strony może nadejść niebezpieczeństwo.


Moja opinia


Już od pierwszych stron książka jest wciągająca. Początkowo, po przeczytaniu jej opisu, myślałam, że będzie to raczej coś w rodzaju romansu. Nic bardziej mylnego - Stażystka to thriller psychologiczny, a ja bardzo lubię takie książki!
Fabuła powieści jest dosyć przemyślana, a język prosty. Kompozycja utworu pozostaje otwarta. Alicja Sinicka wykreowała tutaj bardzo ciekawe postacie. Należy do nich przede wszystkim Marek Skalski, szef Klaudii Neter, głównej bohaterki, który ma swoje teorie odnośnie symetrii i żyje zgodnie z nimi. Teorie te rodzą się z zachowania jego żony, Ewy, której może wiele zarzucić. Z kolei obsesja Marka na punkcie symetrii doprowadza do wielu sytuacji... Postać Klaudii również mnie zaintrygowała. Jednak to chyba Ewa jest bohaterką nadzwyczajną, taką inną, bo nieważne co by się stało, idealizuje swoje życie, zwłaszcza to małżeńskie i chce, by inni postrzegali Skalskich jako rodzinę wspaniałą.

Przecież odwieczną prawdą jest to, że postrzegamy innych przez pryzmat siebie.


Totalnie nie spodziewałam się takiego zakończenia książki, lecz zupełnie czegoś innego, ale zupełnie nie określam tego jako rozczarowania - wręcz przeciwnie, cieszę się, że autorka mnie zaskoczyła! Brakowało mi tylko pewnego rozwinięcia co do losu bohaterów, ale nie było tego pewnie dlatego, że kompozycja treści jest otwarta. Poza tym jestem zdecydowanie na tak!


Jeśli szukacie dobrej książki, zwłaszcza w tym czasie, Stażystka jest moją propozycją! ☺




Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.

19 komentarzy:

  1. czytałam kilka sprzecznych opinii, że książka niby dobra ale zakończenie rozczarowujące, niemniej jednak jestem nią zainteresowana

    OdpowiedzUsuń
  2. Tytuł zapisany. Może kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę ostatnio wszędzie widzę tę książkę i muszę wreszcie ją zamówić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten tytuł mnie bardzo ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kończę obrcna książkę i zaczynam czytać tą:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kończę obecną książkę i zaczynam tą:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem już po lekturze tej książki i bardzo mi się podobała. Również serdecznie ją polecam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. O tej książce juz bardzo dużo dobrego czytałam. Kiedyś z pewnościa sie na nia skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie szukałam takie książki :) chętnie ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Już ją zamówiłam, bo mega ciekawi mnie ta historia, a gdzieś czytałam recenzje - same pozytywne! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Opis bardzo ciekawy :) zachęca do sięgnięcia po książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapowiada się ciekawie, lubię takie powieści z dreszczykiem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię tego typu książki. Myślę, że by mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyznam, że bardzo mnie zaciekawiła, opis zachęca :)
    Mam nadzieję, że uda mi się ją kiedyś przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Widziałam tę książkę w gazetce Empiku. :D Wydaje się być wciągająca. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam ale bardzo podoba mi się wątek tej książki!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wydaje mi się, że przypadłaby mi do gustu. Muszę sobie ją sprawdzić <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy napisany komentarz, który niezmiernie mnie cieszy. Blog to również nawiązywanie małych konwersacji, dlatego zachęcam do jak najczęstszego komentowania. Staram się zawsze odpowiadać na komentarze i odwiedzać z nich wszystkie blogi, więc nie zapraszaj ani nie wysyłaj linku, bo i tak to usunę. :)

Copyright © 2016 Niebieska Niezapominajka , Blogger