9 maja 2020

B.A. Paris "Dylemat" 丨recenzja książki

B.A. Paris "Dylemat" 丨recenzja książki

Ostatnio wręcz chłonę książki. Dziś mam dla Was kolejną recenzję powieści, autorstwa B.A. Paris - Dylemat.



Jak daleko się posuniesz, by zapewnić osobie, którą kochasz, kilka dodatkowych godzin szczęścia?

40. urodziny Livii zapowiadają się wyjątkowo hucznie, o wiele bardziej spektakularnie, niż mogłoby wyglądać jej wesele, którego zresztą nigdy nie miała…
Na przyjęciu zjawią się wszyscy, na których jej zależy, za wyjątkiem córki, Marnie, która studiuje zagranicą. I chociaż Livia kocha Marnie, skrycie cieszy się, że jej nie będzie. Gdy tylko przyjęcie się skończy, Livia zamierza wyjawić swojemu mężowi, Adamowi, sekret dotyczący Marnie. Na razie jednak chce cieszyć się szczęśliwymi chwilami z rodziną.
Adam chce, żeby przyjęcie Livii było idealne, dlatego w tajemnicy planuje sprowadzić Marnie do domu. To ma być jego wielka urodzinowa niespodzianka. I wtedy dowiaduje się o czymś strasznym… Musi powiedzieć Livii. Ale jak mógłby zepsuć jej ten dzień – jest taka szczęśliwa, a goście już zaczęli się schodzić…

Moja opinia



Akcja przedstawiona w powieści dzieje się, w zasadzie, w ciągu kilku dni. Towarzyszą temu dosyć szczegółowe opisy, co na początku - powiem szczerze - trochę mnie zniechęcało. Jednak po rozwinięciu się fabuły wiem, że był to zamierzony zabieg i warto było czekać na kolejne strony książki.




Historia ukazana przez Paris cały czas trzyma w napięciu i, będąc w połowie lektury, nie mogłam się od niej oderwać. Dylemat to thriller/kryminał, a w sumie powiedziałabym, iż to thriller psychologiczny, bo dużo w tej książce jest związane z psychiką bohaterów, których autorka wykreowała w naprawdę świetny sposób! Książkę czytało mi się bardzo dobrze i cieszę się, że się na nią zdecydowałam.


Cała historia może wydawać się czymś zwykłym, banalnym, ale jest w niej coś niezwykłego. Czytając tę powieść, cały czas analizowałam zachowania bohaterów oraz to, jak może się skończyć. Dylemat w dużej mierze ukazuje siłę rodziny, miłości - to bardzo wartościowa pozycja. Szczerze powiedziawszy, spodziewałam się trochę innego finału książki czy innego toku zdarzeń, lecz to wcale nie zważa na moją opinię. Myślę, że to jedna z najlepszych książek, jakie do tej pory czytałam. I na pewno poznam inne powieści tej autorki.


 
 

Dylemat to wspaniała książka i z czystym sumieniem Wam ją polecam. ☺



Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Albatros.

11 komentarzy:

  1. Bardzo lubię twórczość autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam jej Inn książkę. Ta też chcę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sporo się naczytałam o tej książce - naprawdę ta historia bardzo mnie ciekawi, tym bardziej, że się nie ciągnie przez wiele lat, a akcja jest szybka! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj u mnie z książkami to nie jest tak kolorowo :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Niektóre jej książki są świetne inne to porażka, ale tej jeszcze nie czytałam i chętnie to zmienię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno przeczytam bo bardzo mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam te książkę i też fajnie mi się ja czytało, mam ochotę na inne książki tej autorki

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie fabuły które nie dzieją się latami, nie znam jeszcze tej autorki także z chęcią przeczytam tę książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja lubię takie szybko dziejące się powieści bez zbytniego rozwlekania akcji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Strasznie lubie jej ksiazki, dlatego chetnie bym sobie ja przeczytala <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam, ale dla mnie była średnia i nie trzymała mnie w napięciu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy napisany komentarz, który niezmiernie mnie cieszy. Blog to również nawiązywanie małych konwersacji, dlatego zachęcam do jak najczęstszego komentowania. Staram się zawsze odpowiadać na komentarze i odwiedzać z nich wszystkie blogi, więc nie zapraszaj ani nie wysyłaj linku, bo i tak to usunę. :)

Copyright © 2016 Niebieska Niezapominajka , Blogger