20 czerwca 2020

Domowy peeling do skóry głowy z cukru/glinki


Peeling do skóry głowy to bardzo ważny element jej pielęgnacji. Dziś pokażę Wam, jak łatwo i przede wszystkim tanio przygotować go w domu. ☺


Jak wykonać peeling z cukru?


Opiszę Wam sposób, który najbardziej przypasował mnie.

Potrzebna nam będzie łyżeczka/półtorej łyżeczki cukru i miseczka, w której umieścimy sobie cukier. Można także cukier zamienić na glinkę (ja testowałam czarną i bodajże białą oraz niebieską z Fitkosmetik - czarna, ale ta wersja do ciała i twarzy sprawdziła się u mnie najlepiej) , która daje również fajne efekty.


Myjemy włosy 2-krotnie (w tym celu preferuję myjadło bez SLS, bo już sam peeling jest dość oczyszczający, więc moim zdaniem, mocnego szamponu już nam nie potrzeba), tak jak zawsze, tyle że po 2. myciu nie spłukujemy od razu szamponu: moczymy palce dłoni w wodzie, by stały się wilgotne, i zanurzamy je w miseczce z cukrem, w wyniku czego cukier sam się przykleja. Masujemy skalp przez kilka minut, lecz nie za długo (nie ruszamy włosów na długości). Następnie spłukujemy włosy i pielęgnujemy je dalej.


Co daje peeling z cukru?


Przede wszystkim usuwa martwy naskórek, oczyszcza skórę głowy, pobudza krążenie krwi - jednym słowem jest nieodłączną częścią prawidłowej pielęgnacji włosów - tak samo jak w przypadku peelingu do twarzy. Myślę, że nawet w jakiś sposób włosy po jego użyciu mniej się przetłuszczają. Cukier ponadto nie podrażnia mojego delikatnego skalpu.

Częstotliwość robienia peelingu


Wg mnie, najlepiej wykonywać go co 2 tygodnie. Był czas, kiedy sama robiłam go co tydzień, bo mam przetłuszczające się włosy, ale teraz peeling wykonuję co 2 tyg. i w zupełności wystarcza mi taka częstotliwość.

To jak, wypróbujesz? ☺


21 komentarzy:

  1. Takiego peelingu jeszcze nigdy nie robiłam, więc chętnie wypróbuję :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Peeling skóry głowy wykonują regularnie, czasem sięgam po gotowca, a czasem robię sama właśnie z cukru. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest wpis dla mnie. Długo zastanawiałam się, czy można robić peeling skóry głowy. Teraz już wiem, że to świetny pomysł. Chętnie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja najczęściej wybieram glinkowy albo z orzechów piorących :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Z miłą chęcią wypróbuję ten peeling .

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam peelingi cukrowe.
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja właśnie szukam przepisu na peeling lub gotowego produktu. Więc trafiłam idealnie 😊😊😊

    OdpowiedzUsuń
  8. A wiesz że ja jeszcze nigdy nie robiłam peelingu skóry głowy... A w sumie szkoda mi było kasy by kupić taki peeling a potem go nie używać. Wersja z cukrem mnie przekonała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz! ☺ Takie tanie rozwiązania są najlepsze. ☺

      Usuń
  9. Właśnie czegoś takiego potrzebowałam, ale nie miałam pomysłu czym wykonać taki peeling! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Często robię takie domowe peelingi 😊 super się u mnie sprawdzają :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja wiem, że taki peeling jest zalecany ale mnie niestety nie przekonuje do użytkowania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. oj dawno nie robiłam sobie żadnego peelingu, o skórze głowy niestety zapominam

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę w końcu wrócić do tych cukrowych peelingów <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy napisany komentarz, który niezmiernie mnie cieszy. Blog to również nawiązywanie małych konwersacji, dlatego zachęcam do jak najczęstszego komentowania. Staram się zawsze odpowiadać na komentarze i odwiedzać z nich wszystkie blogi, więc nie zapraszaj ani nie wysyłaj linku, bo i tak to usunę. :)

Copyright © 2016 Niebieska Niezapominajka , Blogger