11 czerwca 2020

Liane Moriarty "Miłość i inne obsesje" - recenzja książki


Liane Moriarty Miłość i inne obsesje

Niedawno swoją premierę miała książka autorstwa Liane Moriarty Miłość i inne obsesje.

Tytuł oryginału: Hypnotist's Love Story
Tłum.: Katarzyna Rosłak
Gatunek: literatura obyczajowa/thriller romantyczny
Liczba stron: 528
Oprawa: miękka 
Wyd.: Znak literanova
Rok wydania: 2020

Zakochanie jest stanem bliskim szaleństwa. Zwłaszcza gdy miłość zostaje odrzucona.


Ellen nie wie, co powiedzieć, gdy podczas jednej z pierwszych randek jej nowy chłopak, Patrick wyznaje z zakłopotaniem: „Ktoś mnie nęka”. Poprzednia dziewczyna prześladuje go i wciąż jest obecna w jego życiu, choć od rozstania minęło kilka lat. Wie, kiedy Patrick wychodzi do pracy i jaką ma na sobie koszulę. Zna terminy jego wizyt u dentysty. Wie, co przygotował synowi do szkoły na drugie śniadanie. Wie też, dokąd zabrał Ellen na randkę i gdzie planują spędzić noc.

Jednak prześladowczyni, zamiast przerażać Ellen, dziwnie ją intryguje. Ellen jak zafascynowana zbiera o niej informacje, próbuje zrozumieć jej motywy. Jako hipnotyzerka potrafi w końcu przenikać ludzkie umysły, a ta historia nie daje jej spokoju. Nie zna przecież przeszłości Patricka, czy może zatem być go pewna?

Do czego zdolny jest człowiek, któremu zabrano jego życie?

 

Moja opinia 


Szczerze mówiąc, na początku myślałam sobie, że książka ta okaże się takim typowym romansem. Jednak podczas czytania stwierdziłam, iż jest ona o wiele bardziej "wybitna", niż sądziłam - jest czymś więcej aniżeli zwykły romans. 🙂 Powieść tę bardzo przyjemnie mi się czytało i w zasadzie szybko. Najbardziej przypadła mi do gustu postać Ellen, hipnoterapeutki, ale też Saskii - byłej dziewczyny Patricka, jego stalkerki. Obie bohaterki Moriarty wykreowała w niebywale intrygujący sposób.
Podobał mi się też język, jakim autorka się posłużyła. Jest tutaj dużo pewnych mądrości, dowiedziałam się wiele o zagadnieniu, jakie stanowi hipnoterapia i że to nie to samo co hipnoza. Miały miejsce też sceny hipnoterapii, zatem w pewien sposób poznałam trochę psychologicznych tajników. 🙂 Sam tytuł oryginału wskazuje nam, że książka będzie miała wiele wspólnego z zagadnieniem hipnozy.

Sporo znalazłam także cytatów, m.in. buddyjskich.
Książka na pewno pokazuje problem miłości, miłości, którą darzy się osobę - osobę, która w pewien sposób nie chce mieć już nic z Tobą wspólnego, lecz wydaje się to być bardziej skomplikowane; na przykładzie Saskii pisarka pokazała, że miłość bywa nieszczęśliwa, niekiedy może też być obsesją. Autorka ukazała też pewną psychologię w tej powieści, więc mogłabym się pokusić o stwierdzenie, iż Miłość i inne obsesje to taki romans psychologiczny z elementami thrillera. 

Zabrakło mi jedynie jeszcze mocniejszego rozwinięcia zakończenia, bo byłam ogromnie ciekawa, jak potoczą się dalsze losy bohaterów. Niemniej jednak książka mi się podobała.

Moim zdaniem, Miłość i inne obsesje to piękna opowieść i dość wartościowa. 



Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Znak.

25 komentarzy:

  1. Bardzo fajna historia :) chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się bardzo ciekawa. Fajnie, że jest bardziej ambitna niz zwykle romansidło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, nie spodziewałam się takiej opinii, myślałam, że będzie kolejna typowo miłosna książka. Bardzo chętnie przeczytam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam już okazję czytać tę pozycję, bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Po Twojej recenzji widzę, że historia w książce jest bardzo ciekawa. Ja z tą książką spotykam się pierwszy raz, nigdy nie miałam przyjemności jej czytać, ale bardzo chętnie bym to zrobiła. Myślę, że polubiłybyśmy się z nią :D Bardzo lubię takie psychologiczne, trochę miłosne klimaty, jak chyba większość nastolatek :) Pozdrawiam, Melka

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię tę autorkę, ostatnio czytałam "Dziewięcioro nieznajomych" i bardzo mi się podobała. Miłość jest na mojej liście 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam ochotę na tego typu książkę i chętnie poczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiem że nie ocenia się książki po okładce, ale ta jest świetna :) chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o tej książce bardzo sprzeczne opinie, jednak jestem jej ciekawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie też i w większości przypadkach chodziło o to, że ta nie dorównuje poprzednim książkom tej autorki. Natomiast ja nie czytałam innych książek Moriarty, więc jako tako nie mam takiego porównania, ale "Miłość i inne obsesje" mnie miło zaskoczyła. 😊 pozdrawiam 😊

      Usuń
  10. Książka w moim guście :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam o tej książce i nawet mam ją w planach przeczytać :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przepraszam, ale czy Ty chcesz zrujnować mój budżet? Tyle książek do przeczytania!

    OdpowiedzUsuń
  13. ciekawi mnie i chyba cos dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka zapowiada się ciekawie, jednak mnie nie przekonuje do jej przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wydaje się być ciekawa :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja to jestem zachłanna na romansidła i ciężko mi wyjść ze swojego schematu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. No chętnie bym przeczytała i oceniała ta książkę .

    OdpowiedzUsuń
  18. Ooo taką książkę z chęcia zabrałabym ze sobą na urlop :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię takie historie, muszę sobie ją przeczytać <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Ta przygoda czytelnicza jeszcze przede mną, w spokojniejszej chwili chętnie się za nią wezmę, lubię wchodzić w takie klimaty. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. To bardzo interesująca książka, której treści nikt się nie spodziewa.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy napisany komentarz, który niezmiernie mnie cieszy. Blog to również nawiązywanie małych konwersacji, dlatego zachęcam do jak najczęstszego komentowania. Staram się zawsze odpowiadać na komentarze i odwiedzać z nich wszystkie blogi, więc nie zapraszaj ani nie wysyłaj linku, bo i tak to usunę. :)

Copyright © 2016 Niebieska Niezapominajka , Blogger