5 stycznia 2019

DOMOWY PRZEKŁADANY SERNIK Z POLEWĄ CZEKOLADOWĄ| PRZEPIS


Cześć. Dzisiejszy post będzie nieco inny, bo o przepisie na przekładany herbatnikami sernik. Zapraszam do czytania, a chętnych do wykonania tego smakołyku. ;)


Składniki

Ciasto:
•1 kg twarogu sernikowego 
•6 jajek
•1 opakowanie cukru waniliowego
•4 małe paczki herbatników 
•1 szkl. cukru pudru
•budyń śmietankowy 
•paczka rodzynek 
•1 kostka masła 

Polewa:

•3/4 szkl. mleka

•1 łyżeczka masła

•3 łyżeczki gorzkiego kakao

•2 łyżeczki miodu (ja wybrałam wielokwiatowy, marki Huzar, ma lekki i niewyczuwalny smak- polecam!)



Przygotowanie

Masło rozpuścić w garnku i poczekać, aż ostygnie. Białka oddzielić od żółtek. Do żółtek wyłożyć twaróg, wsypać sproszkowany budyń, cukier puder, cukier waniliowy oraz wlać ostudzone i rozpuszczone masło. Wszystko dokładnie wymieszać, najlepiej mikserem. Ubić pianę z białek na sztywno i dodać ją do pozostałych składników. Na koniec wsypać rodzynki i przemieszać ciasto. 

Wysmarowaną masłem blachę wyłożyć herbatnikami. Następnie wylać masę i przełożyć ją drugą warstwą herbatników. Ponownie wylać resztę masy. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 40 minut w temperaturze 180°.

Składniki na polewę zagotować w garnku. Polać nią upieczony sernik.



Jak widzicie, przepis nie jest trudny ani zbyt czasochłonny. Polewa czekoladowa idealnie dopełnia smak sernika. Miód wielokwiatowy oraz ich wiele innych rodzajów znajdziecie na stronie miody-huzar.pl. Ciasto smakuje najlepiej następnego dnia.

Smacznego! :)

14 komentarzy:

  1. Oj wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis nie dla mnie, ponieważ nie cierpię serników :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham serniki pod każdą postacią, więc z chęcią wypróbuję kiedyś Twój przepis :) Muszę tylko znaleźć gdzieś bezglutenowe herbatniki, albo upiec sama i będzie jak znalazł ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale to musi być pyszne! Uwielbiam serniki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadam słodyczy, więc nie dla mnie, ale moja siostra byłaby zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie niestety serniki nie wychodzą. Chętnie bym zjadła taki sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo mniam mniam! Ale bym teraz wszamała kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham sernik ale piec nie umiem....przepis jednak przepisze babci :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapisuję przepis, ja zwykle robię serniki na zimno bo takie pieczone zawsze mi opadają, jednak ten może się udać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda obłędnie! Może w wolnej chwili go zrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy napisany komentarz, który niezmiernie mnie cieszy. Blog to również nawiązywanie małych konwersacji, dlatego zachęcam do jak najczęstszego komentowania. Staram się zawsze odpowiadać na komentarze i odwiedzać z nich wszystkie blogi, więc nie zapraszaj ani nie wysyłaj linku, bo i tak to usunę. :)

Copyright © 2016 Niebieska Niezapominajka , Blogger