11 lutego 2020

#1 Jak zrobić efekt na kawie na zdjęciu? - mini poradnik

#1 Jak zrobić efekt na kawie na zdjęciu - mini poradnik


Od jakiegoś czasu bawię się obróbką zdjęć, więc postanowiłam, że wprowadzę na bloga wpisy stricte o takiej tematyce. Dziś zapraszam na mój 1. mini poradnik. ☺




Efekt na kawie - krok po kroku


Osobiście do stworzenia takich wzorków korzystam z aplikacji PicsArt. Jest to oczywiście darmowa aplikacja.



Po pierwsze, wiadomo, że na zdjęciu musimy mieć kubek, filiżankę bądź szklankę napełnione kawą, by móc coś na niej tworzyć. Jeśli jednak robiliśmy zdjęcie akurat pustego kubka - tak jak ja czasami - możemy wyszukać w aplikacji naklejkę kawy, wyciąć ją i dodać do naszego zdjęcia. Ja zrobiłam tak za pomocą swojego dawniejszego zdjęcia, na którym miałam kawę, więc już kawkę miałam gotową. ;)

Po drugie, czas na naklejki, które znajdziemy w PicsArt, a jest ich mnóstwo. Tym razem postawiłam na trochę magii na kawie. Najpierw zrobiłam niebo i tu akurat wybrałam naklejkę z kategorii "winter sky". Następnie wykonałam las: wpisujemy "forest" w wyszukiwarce aplikacji. Ważna jest ta kolejność, ponieważ kiedy pierwszy umieścimy las, najdzie na niego niebo. Dalej dodałam wróżkę za pomocą naklejki "fairy", księżyc (naklejka "moon"), efekt śniegu - "snowfall" oraz kilka gwiazdek na niebie dzięki naklejce "starlight". Oczywiście wszystko należy sobie dopasować i tutaj przydaje się gumka, dzięki której możemy usuwać te niechciane elementy danej naklejki. Wszystkie naklejki ponadto możemy edytować pod kątem przezroczystości, jasności, nasycenia itp. Takie efekty dodaję już po obróbce zdjęcia, a robię to w Lightroom'ie - o tym także planuję napisać wpis.

#1 Jak zrobić efekt na kawie na zdjęciu - mini poradnik

I to tyle! ☺

Dajcie koniecznie, proszę, znać, jak podoba Wam się taki efekt. Zachęcam do wykorzystania mojego mini poradnika - będzie mi bardzo miło. Możecie mnie więc oznaczać, zwłaszcza na IG. 


Chcecie więcej takich wpisów? ☺


Pozdrawiam,
Niebieska Niezapominajka ♥

39 komentarzy:

  1. fajnie wygląda, ja używam do obróbki Photoshopa :)
    BLOG
    YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  2. Początkowo myślałam, że to prawdziwa kawa a nie wklejone zdjęcie i że pokażesz jakiś sposób na to, jak taki efekt zrobić :D A tu proszę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie to wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz widze taki efekt :D Fajnie sie prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. WOW. Wychodzi bardzo fajny efekt i nie trzeba wykupować licencji za "miliony monet". Muszę kiedyś sama Spróbować. Ciekawe jak mi wyjdzie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Dokładnie tak, darmowe aplikacje są równie dobre, jak te płatne! :)

      Usuń
  6. Efekt wygląda świetnie, zdjęcia są bardzo magiczne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Spadłaś mi z nieba, bo od dawna szukałam informacji w jaki sposób można uzyskać taki efekt na kawie/herbacie <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzeczywiście można wziąć to zdjęcie za prawdziwą kawę. Ekstra Ci to wychodzi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Częściej tu mhsze zaglądać, bo jestem totalna, totalna amatorka jeśli chodzi o obróbke ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Najfajniej by było gdyby takie rysunki na kawie, miały kolor kawy. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie też można zrobić i sama robiłam 😜 tym razem jednak chciałam trochę poczarować ;)

      Usuń
  11. właśnie się zastanawiam skąd takie wzorki na kawie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dowiedziałaś się tego dzięki mojemu wpisowi! :)

      Usuń
  12. Ooo jak pomysłowo i magicznie! :) Dotychczasowo skupiałam się na tradycyjnej obróbce zdjęć; obecnie mam sporo wolnego czasu więc pomyślę nad taką zabawą.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! :) ja także, ale jakiś czas temu zaczęłam się bawić obróbką i mi się spodobało ;) pozdrawiam.

      Usuń
  13. Świetny jest ten efekt! Teraz już wiem jak go zrobić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Taka "kawka" prezentuje się przepięknie, sama postaram się wykonać ten efekt z Twoją instrukcją! Może się uda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszę się, koniecznie dam mi znać, jak wyszło, będzie mi bardzo miło ☺☺

      Usuń
  15. Mam te aplikację i czasami dodaję fajny efekt do kawy 😊

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam ta aplikacje. Jest genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam tej aplikacji, ale bardzo chętnie wypróbuję i się pobawię :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię jak ktoś dzieli się swoimi pomysłami i na pewno pobawię się w tym programie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Chętnie bawię się takimi efektami - najczęściej w PicsArcie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Widziałam niedawno na IG pełno takich pięknych kadrów. <3 To prawie jak czary. :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajna sprawa z tym wprowadzeniem nowych tematow :) efekt też spoko :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy napisany komentarz, który niezmiernie mnie cieszy. Blog to również nawiązywanie małych konwersacji, dlatego zachęcam do jak najczęstszego komentowania. Staram się zawsze odpowiadać na komentarze i odwiedzać z nich wszystkie blogi, więc nie zapraszaj ani nie wysyłaj linku, bo i tak to usunę. :)

Copyright © 2016 Niebieska Niezapominajka , Blogger