1 marca 2021

Omlet białkowy – przepis na pyszne śniadanie


U mnie ostatnio jedzeniowo, bo wcześniejszy wpis dotyczył dań stricte idealnych na obiad. Dziś jednak mam dla Was propozycję na pyszne i zdrowe śniadanie bądź na lunch czy podwieczorek. Jest nią omlet białkowy.


Omlet białkowy jest bardzo łatwy do wykonania. Czego więc potrzebujemy?

Składniki na omlet:

 -2 jajka,

-1,5 łyżki odżywki białkowej,

-3 łyżki mąki (u mnie pszenna),

-jabłko/gruszka (u mnie tutaj gruszka),

-odrobina proszku do pieczenia,

-opcojnalnie: cynamon, cukier waniliowy, słodzik.

Przygotowanie

Oddzielamy białka od żółtek. Ubijamy białka na sztywno. Łączymy ze sobą resztę składników, delikatnie mieszamy. Dodajemy później pokrojone/pokrojoną jabłko/gruszkę i ponownie mieszamy. Smażymy na natłuszczonej i rozgrzanej patelni pod przykryciem, przez kilka minut z obu stron. Po usmażeniu zostawiamy omlet chwilkę, by zapobiec jego opadnięciu.
U mnie na wierzchu skyr (swoją drogą polecam ten z Biedry, Fruvitę, ma 0% tłuszczu), cynamon i trochę dżemu wiśniowego. :)




Jakie śniadani preferujecie – na słodko czy słono?
Zachęcam do wykorzystania mojego przepisu. :)

5 komentarzy:

  1. Ten Twój omlet jabłkowy wygląda przepysznie. Dziękuję za ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Toksyczna, hahaha nie jabłkowy a białkowy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie i do tego łatwy i szybki do zrobienia :) ja jestem team śniadań na słodko ostatnio więc taki omlet to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślinka cieknie na sam widok :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy napisany komentarz, który niezmiernie mnie cieszy. Blog to również nawiązywanie małych konwersacji, dlatego zachęcam do jak najczęstszego komentowania. Staram się zawsze odpowiadać na komentarze i odwiedzać z nich wszystkie blogi, więc nie zapraszaj ani nie wysyłaj linku, bo i tak to usunę. :)

Copyright © 2016 Niebieska Niezapominajka , Blogger