13 lipca 2020

Wybielanie zębów w domu | Dr. Martin

Wybielanie zębów w domu | Dr. Martin

Wybielanie zębów w domu nie jest mi obcym tematem, bo już kiedyś to robiłam. Dziś opowiem Wam trochę o zestawie do tegoż właśnie przeznaczonym marki Dr. Martin Schwarz.



Głównym produktem całego zestawu jest żel wybielający Expert 38%. Powoduje on utlenienie i likwidację osadzających się na zębach pigmentów organicznych występujących np. w kawie czy herbacie. 
W zestawie znalazłam też nakładki termokurczliwe Flexi Trays, na które aplikuje się żel, oraz żel do usuwania płytki nazębnej Bioscaling (więcej o nim  - TUTAJ)

Żel wybielający Expert 38 Dr. Martin


W jaki sposób wykonać wybielanie?


Myjemy zęby. Preparat nakładamy na nakładki/szyny. Nakładki należy uprzednio dopasować sobie do zębów, aby podczas wybielania nie wypadały. Dla mnie było to odrobinę kłopotliwe, lecz myślę, iż ostateczny efekt był poprawny. Wszystkie wskazówki znajdują się w dołączonej instrukcji.

Szyny umieszczamy na zębach i trzymamy 20-30 min. Po tym czasie dokładnie płuczemy zęby i myjemy nakładki. Nie pijemy ani nie jemy do 2 godzin po zabiegu. W instrukcji wyczytałam też, że nie należy także pić napojów (typu herbata, kawa, itp.) w ciągu 24h po wykonanym wybielaniu.

Nakładki termokurczliwe Flexi Trays

Jak oceniam wybielanie?


Przyznam szczerze, że początkowo bałam się zaczynać, bo kiedy czytałam instrukcje produktów, cały proces wydawał mi się dosyć skomplikowany i obawiałam się, iż zamiast sobie pomóc, zrobię coś nieumiejętnie, co mi zaszkodzi. Myliłam się jednak, bo wybielanie okazało się bezpieczne i łatwe w wykonaniu, należało jedynie się odważyć. 😉 

żel do usuwania płytki nazębnej Bioscaling


Zęby wybielałam z różną częstotliwością - czasem codziennie, innym razem co 2. dzień lub nawet co 3. Moje wybielanie nie trwało dłużej niż 12 dni.
Bałam się głównie tego, że moje - i tak już wrażliwe - zęby staną się wręcz nadwrażliwe.
Szczerze mówiąc, po akcie wybielania czułam trochę tę nadwrażliwość, jednak nie była ona zbyt dokuczliwa i po jakimś czasie ustępowała, ale też uczucie to oceniam jako delikatne. Chwilę po zabiegu odczuwałam także lekkie wysuszenie w jamie ustnej - takie pragnienie picia, które znikało po niedługim momencie. Natomiast po ostatniej już czynności wybielania było troszkę inaczej - postanowiłam (po kilkudniowej przerwie) jeszcze ostatni raz przetestować żel, aby skrupulatniej ocenić rezultaty zabiegów i myślę, że nie było to dobre rozwiązanie, gdyż produktu mogłam używać już za długo. Co się zatem stało? Ano nadwrażliwość dała bardziej o sobie znać. Prawie 3 dni czułam tę nadwrażliwość i to o wiele silniejszą aniżeli w poprzednich fazach kuracji. Czułam wówczas takie ściągnięcie zębów, najbardziej 1. dnia od zakończenia ostatniego zabiegu. Dolegliwość ta towarzyszyła mi podczas picia gorących i zimnych napojów, lecz również kiedy nic nie piłam ani nie jadłam. Mimo wszystko, zaczęła ustępować.

Co do efektów, uważam, że jakaś różnica jest. Obawiam się, iż mogłam niezbyt prawidłowo wyprofilować nakładki, ponieważ miałam wrażenie, że na samej górze nie przyklejają się do końca do zębów.

Efekt wybielania zębów z Dr. Martin Schwarz


Efekt wybielania zębów z Dr. Martin Schwarz
PRZED I PO
Na żywo efekt jest lepiej widoczny niż na zdjęciach.

Swoją drogą trzeba ostrożnie i zgodnie z wytycznymi w ulotce posługiwać się tymi nakładkami, bo ja przy 1. próbie zniszczyłam jedną parę, umieszczając je za długo w gorącej wodzie. 😅 Na szczęście miałam 2. i mogłam przystąpić do wybielania ząbków. :)
Na pewno za jakiś czas ponownie rozpocznę ten zabieg.

Więcej o całym zestawie możecie poczytać na stronie producenta - KLIK.


Co sądzicie o wybielaniu zębów w domu? Może już to robiliście? Podzielcie się swoją opinią. 😊




11 komentarzy:

  1. Ciekawa jestem czy widziałabym u siebie efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie wybielałam zębów i zastanawiam się jaki u mnie by był efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja stosowałam ten produkt z 2-3 miesiace temu i sprawdził się u mnie świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja niestety nie mogę robić takich zabiegów bo mam bardzo wrażliwe zęby :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że są takie domowe systemy, szczególnie teraz gdy dostanie się do dentysty graniczy z cudem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nigdy nie wybielałam jeszcze zębów.

    OdpowiedzUsuń
  7. miałam ten zestaw, dał całkiem przyzwoite efekt, aczkolwiek teraz idę na zdjęcie kamienia i potem znowu kupię sobie ten zestaw

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny efekt, ja jakiś czas temu miałam wybielane zęby ale ten sposób na pewno zapamiętam na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie się produkt nie sprawdził a jedyne co to, to się na bawiłam podrażnienia dziąseł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Efekt faktycznie jest świetny, ciekawie wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Kusi mnie, aby zastosować, w końcu coś takiego teraz przydałoby mi się, efekt kuszący, będę miała zatem na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy napisany komentarz, który niezmiernie mnie cieszy. Blog to również nawiązywanie małych konwersacji, dlatego zachęcam do jak najczęstszego komentowania. Staram się zawsze odpowiadać na komentarze i odwiedzać z nich wszystkie blogi, więc nie zapraszaj ani nie wysyłaj linku, bo i tak to usunę. :)

Copyright © 2016 Niebieska Niezapominajka , Blogger